Regulamin parkingu prywatnego znajdującego się przy ul. Jagiellońska 55A w Warszawie
Regulamin parkingu prywatnego znajdującego się przy ul. Jagiellońska 55A w Warszawie
(dalej Regulamin)
§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z parkingu znajdującego się pod zarządem spółki SANTE sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Jagiellońska 55A w Warszawie, NIP 5241006610, REGON 010827252, zwanym dalej Operatorem.
- Parking działa na zasadach krótko-terminowego najmu miejsca parkingowego.
- Parking jest parkingiem płatnym.
- Parking jest parkingiem niestrzeżonym.
- Parking działa całodobowo przez wszystkie dni tygodnia. Operator może zdecydować o okresowym częściowym lub całkowitym wyłączeniu Parkingu z użytkowania.
- Każdy korzystający z Parkingu, zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed wjazdem na teren Parkingu.
§2
Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie zwroty oznaczają:
- Korzystający – każda osoba pozostawiająca Pojazd na obszarze Parkingu.
- Parking – wydzielona i oznakowana przez Operatora część nieruchomości przy ul. Jagiellońskiej 55A w Warszawie, będąca w jej zarządzie, składająca się z wielu miejsc parkingowych, służąca do parkowania Pojazdów.
- Miejsce Parkingowe – wydzielone miejsce na Parkingu przeznaczone do postoju jednego Pojazdu.
- Pojazd – pojazd samochodowy w rozumieniu ustawy o ruchu drogowym o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t z wyłączeniem ciągników rolniczych i zespołu pojazdów.
§3
Umowa najmu miejsca parkingowego
- Parking przeznaczony jest wyłącznie dla Pojazdów.
- Z chwilą wjazdu na teren Parkingu następuje zawarcie przez Korzystającego z Operatorem umowy najmu Miejsca Parkingowego na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Każdy Korzystający, decydując się na korzystanie z Parkingu, akceptuje postanowienia Regulaminu i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Umowa najmu kończy się wraz z chwilą wyjazdu z Parkingu przez Korzystającego.
§4
Opłaty
- Parking jest płatny przez wszystkie dni w roku.
- Każda rozpoczęta godzina postoju jest płatna zgodnie z cennikiem, który wywieszony jest przed Parkingiem, przy czym jeżeli Korzystający podczas pierwszej godziny parkowania opuści Pojazdem Parking przed upływem 40 minut, wówczas postój jest bezpłatny.
- Płatność za najem Miejsca Parkingowego jest dokonywana w automacie znajdującym się na terenie Parkingu albo w recepcji hotelu Sante znajdującym się na parterze budynku przy ul. Jagiellońskiej 55A w Warszawie. Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn uiszczenie płatności w automacie jest niemożliwe Korzystający dokonuje płatności w recepcji hotelu Sante.
§5
Zasady korzystania z Parkingu
- Wjazd jest ograniczony szlabanem, który automatycznie otwiera się po zeskanowaniu przez Korzystającego numerów tablic rejestracyjnych Pojazdu korzystającego. Wyjazd z Parkingu ograniczony jest szlabanem, który automatycznie otwiera się po zeskanowaniu numerów tablic rejestracyjnych Pojazdu po uiszczeniu należnej płatności przez Korzystającego za najem Miejsca Parkingowego. Szlaban wyjazdu otworzy się, jeżeli wyjazd z Parkingu nastąpi w ciągu 10 minut od uiszczenia należnej opłaty za najem Miejsca Parkingowego.
- Pojazdy wolno stawiać tylko na wyznaczonych Miejscach Parkingowych. W przypadku zajęcia dwóch miejsc, naliczana będzie opłata za dwa Miejsca Parkingowe. W przypadku zaparkowania Pojazdu w taki sposób, że nie jest możliwe zaparkowanie innego Pojazdu na sąsiednim Miejscu Parkingowym, wówczas Korzystający zobowiązany jest uiścić opłatę za taką ilość Miejsc Parkingowych, jaką zablokował swoim Pojazdem innym Korzystającym.
- Zabrania się parkowania na wjazdach, wyjazdach, przejazdach, miejscach oznaczonych znakiem „NIE PARKOWAĆ”, lub innych miejscach nieoznaczonych.
- Zabrania się wnoszenia na teren Parkingu oraz pozostawiania w Pojazdach broni, niebezpiecznych materiałów oraz nielegalnych substancji.
- Korzystający zobowiązany jest do respektowania znaków drogowych oraz stosowania się do poleceń pracowników ochrony i służb Operatora.
- Na terenie Parkingu zabronione jest:
- Palenie i używania otwartego ognia oraz picie alkoholu;
- Magazynowanie paliw, substancji łatwopalnych i pustych pojemników po paliwie;
- Tankowanie Pojazdów;
- Pozostawienie Pojazdów z pracującym silnikiem;
- Parkowanie Pojazdów z nieszczelnymi układami, skutkującymi wyciekaniem na powierzchnię Parkingu płynów samochodowych takich jak olej, paliwo etc.;
- Pozostawiania w Pojeździe zwierząt bez opieki;
- Prowadzenia na terenie Parkingu jakichkolwiek akcji promocyjnych lub reklamowych, handlu obnośnego, organizowanie zgromadzeń, występów artystycznych i innych bez zgody Operatora;
- Mycie i odkurzanie Pojazdów;
- Pozostawiania Pojazdów nieoznaczonych kartą parkingową w rozumieniu art. 8 ustawy o ruchu drogowym w miejscach oznakowanych jako miejsce dla osób niepełnosprawnych przez Korzystających nie posiadających karty parkingowej w rozumieniu art. 8 ustawy o ruchu drogowym;
- Pozostawiania w Pojazdach rzeczy wartościowych i dokumentów;
- Pozostawiania w Pojazdach urządzeń służących do uruchomienia Pojazdu;
- Pozostawiania niezamkniętych Pojazdów;
- Wjazdu lub wyjazdu z Parkingu nie poprzez miejsca do tego wyznaczone.
§6
Odpowiedzialność
- Parking nie jest strzeżony, dlatego wszelkie ryzyko uszkodzenia bądź utraty Pojazdu znajdującego się na Parkingu, jak również utraty przedmiotów pozostawionych w pojeździe, ponosi Korzystający.
- Korzystający odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone na terenie Parkingu, w tym innym Korzystającym i osobom trzecim.
- Korzystający zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania pracownika recepcji hotelu Sante o spowodowaniu i/lub poniesieniu na Parkingu szkody i złożenia stosownego „Oświadczenia” w formie pisemnej w 2 egzemplarzach, nie później niż przed opuszczeniem Parkingu.
- Nieprzestrzeganie Regulaminu Parkingu podlega opłacie porządkowej w wysokości 100 PLN za każdy przypadek naruszenia. W przypadku spowodowania przez Korzystającego w wyniku niezastosowania się do Regulaminu szkody wyższej niż zastrzeżona wysokość opłaty porządkowej, Korzystający odpowiada za szkody na zasadach ogólnych.
- W przypadku gdy Korzystający stwarza zagrożenie lub uniemożliwia innym Korzystającym z korzystania z Parkingu Operator zastrzega sobie prawo poinformować odpowiednie służby w celu odholowania pojazdu na koszt i ryzyko Korzystającego wraz z prawem do obciążenia Korzystającego karami umownymi określonymi Regulaminem.
- Operator jako organ administrujący parkowanie może zażądać od każdego Korzystającego okazania dokumentu uprawniającego do kierowania pojazdem.
- W przypadku niezastosowania się do wymogów Regulaminu, Korzystający zostanie obciążony wszelkimi i pełnymi kosztami związanymi z powstaniem ewentualnej szkody w stosunku do Operatora.
§7
Reklamacja
- Każdemu Korzystającemu przysługuje prawo wniesienia do Operatora pisemnej reklamacji w terminie 14dni od dnia zaistnienia zdarzenia, na które Korzystający zgłasza reklamacje , drogą elektroniczną na adres email: flota@sante.pl, drogą pocztową na adres Operatora lub bezpośrednio w recepcji hotelu Sante .
- W celu rozpatrzenia reklamacji niezbędne jest podanie przez Korzystającego swoich danych osobowych wraz z danymi kontaktowymi i nr rejestracyjnym Pojazdu.
- Reklamacja nie wstrzymuje obowiązku zapłaty opłaty za najem Miejsca Parkingowego.
- W sytuacji, gdy reklamacja dotyczy opłaty i reklamacja zostanie uznana, w wyniku której Operator anuluje opłatę, kwota ta zostanie zwrócona Korzystającemu na rachunek bankowy wskazany przez niego w terminie 7 dni od dnia podania nr rachunku Korzystającego.
- Reklamacje rozpatrywane są w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych liczonych od momentu wpłynięcia reklamacji.
§8
Ochrona danych osobowych
- Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) informujemy, że:
- Administratorem danych osobowych Korzystającego a jest Sante sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-301), przy ul. Jagiellońskiej 55A,
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną: iod@sante.pl.
- Dane osobowe Korzystającego (w tym numerów rejestracyjnych Pojazdów) przetwarzane są w następujących celach:
- W celu zawarcia i realizacji umowy o najem miejsca parkingowego, zgodnie z Regulaminem , w tym przy użyciu systemu parkingowego skanującego numery rejestracyjne (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- A także w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), tj.: ustalenie, dochodzenie i obrona roszczeń, w szczególności związanych z przestrzeganiem regulaminu parkingu; zapewnienie bezpieczeństwa korzystających z parkingu, towarzyszącym im pasażerom i innym osobom znajdującym się na parkingu za pomocą ochrony i monitoringu wizyjnego.
- Dane osobowe Korzystającego mogą być również udostępnianie uprawnionym organom publicznym na ich żądanie. W takim przypadku podstawą prawną przetwarzania będzie obowiązek prawny ciążący na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) lub prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – w zależności od charakteru żądania
- Odbiorcami danych osobowych Korzystającego mogą być:
- Podwykonawcy oraz dostawcy Administratora.
- Firmy świadczące usługi lub dostarczające rozwiązania informatyczne.
- Firmy ochraniarskie.
- Firmy świadczące usługi prawne lub konsultingowe.
- Firmy archiwizujące i niszczące dokumenty.
- Firmy świadczące usługi kurierskie i pocztowe.
- Banki, zakłady ubezpieczeń oraz pozostałe instytucje finansowe i płatnicze.
- Organy administracji samorządowej pobierające opłatę klimatyczną.
- Podmioty pośredniczące w rezerwacjach hotelowych.
- Organy publiczne, otrzymujące dane w związku z realizacją obowiązków prawnych administratora.
- Dane osobowe Korzystającego co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (dalej: EOG).
- Dane Korzystającego będą przechowywane:
- W przypadku realizacji obowiązków prawnych związanych z rachunkowością i podatkami – przez okresy wskazane we właściwych przepisach prawa.
- W ramach realizacji umowy najmu miejsca parkingowego – przez okres trwania umowy, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z umowy lub ze szkody wynikłej z korzystania z parkingu.
- W przypadku monitoringu wizyjnego – do zapełnienia pamięci urządzenia rejestrującego, nie dłużej niż 3 miesiące. Jeśli będzie to niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń – do czasu ich prawomocnego zakończenia, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń
- W przypadku systemu parkingowego i realizacji umowy najmu miejsca parkingowe – do zapełnienia pamięci urządzenia rejestrującego, nie dłużej niż 30 dni od daty rejestracji wjazdu i wyjazdu. Jeśli będzie to niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń – prawomocnego zakończenia postępowań, a w przypadku postępowań egzekucyjnych do czasu ostatecznego zaspokojenia dochodzonych roszczeń.
- W przypadkach przewidzianych prawem, Korzystającemu przysługuje:
- Prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii.
- Prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych.
- Prawo do usunięcia danych osobowych.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
- Prawo do przenoszenia danych – jeśli podstawą prawną ich przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO) lub umowa (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych – jeśli podstawą prawną ich przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Jeśli Korzystający uzna, że przetwarzanie jegodanych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje mu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie przez Korzystającego danych w postaci numeru rejestracyjnego, czasu wjazdu i wyjazdu jest warunkiem skorzystania z parkingu. Jeśli Korzystający nie zgadza się na warunki korzystania z parkingu, możesz wyjechać z parkingu bez ponoszenia opłat w ciągu 30 minut liczonych od wjazdu na parking.
- System parkingowy skanujący tablice rejestracyjne działa automatycznie, bez ingerencji człowieka. W przypadku nieopłacenia parkingu bramka wyjazdowa nie podniesie się. W każdej chwili możesz poprosić o interwencję pracowników Sante sp. z o.o. , np. w przypadku gdy bramka nie podniesie się mimo opłacenia parkingu.